Japanese follows English. | 日本語は英語の後に続きます。
We regret to inform you that we, Rakuten STAY, Inc., have discovered that a portion of the passport copy data submitted by guests who reside outside of Japan and stayed at some of our facilities was accidentally deleted while it had to be retained for a specific period after your stay, based on the applicable law. We confirm that there has been no external leakage of personal information and no damage to other data.
This is our notice to inform you of the items specified in the Japanese Act on the Protection of Personal Information following this incident. Please read the details below carefully.
The following outlines the incident and our response to it.
On December 26, 2024, we took over a data management tool previously owned and utilized by a contractor to whom we outsourced the operations of our facilities. During this transition, it was found that a portion of the passport copy data had been deleted.
Affected Individuals |
Guests who reside outside Japan and stayed at the following facilities between December 18, 2020, and December 18, 2023:
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Number of Affected Bookings | 5,519 |
Affected Data | Information contained in the passport copy data, including name, gender, date of birth, nationality, passport number, etc. |
The system provider (the “subcontractor") that supplied the data management tool used by our contractor inadvertently deleted the data in question while deleting other data.
We take this incident seriously and will increase our efforts to avoid similar incidents by strengthening contractor management and periodic monitoring.
For any further questions regarding this matter, please get in touch with us at the following:
TEL: +81 50-1750-9719
MAIL: support@rakutenstay.zendesk.com
このたび楽天ステイ株式会社は、運営する各施設にご宿泊いただいた日本国内に住所を有しない外国人宿泊者の皆さまにご提出いただいた「旅券の写し」データの一部が誤って削除されていたことを確認いたしました。本件はデータの滅失となります。なお、調査の結果、外部への個人情報の流出およびその他のデータの毀損などは発生していないことを確認しております。
お客様にご心配をお掛けする事態となりましたこと、深くお詫び申し上げます。
本件の概要と弊社の対応について、以下の通りご報告差し上げます。
弊社と各施設の運用業務を委託していた会社(以下「委託先」)との契約解除に伴い、2024年12月26日に、委託先が使用していたデータ管理ツールを弊社で引き継ぎました。引き継ぎに際し、「旅券の写し」に関するデータの保管状況を確認したところ、データの一部が削除されていたことが発覚しました。
対象者 | 2020年12月18日ー2023年12月18日の期間において以下の施設にご宿泊いただいた、日本国内に住所を有しない外国人宿泊者の皆さま
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対象予約数 | 5,519件 |
対象データ | 「旅券の写し」データに含まれる氏名、性別、生年月日、国籍、旅券番号等の情報 |
委託先がデータ保管のために利用していたデータ管理ツールを提供するシステム会社(以下「再委託先」)が、他のデータを削除する際、誤って当該データを削除してしまったため。
本件を受け、弊社では以下の対応を実施しました。
弊社では今回の事態を厳粛に受け止め、委託先管理体制の見直しおよび定期的なモニタリング等の強化を実施し、再発防止に努めてまいります。
本件につきましてご質問等ございましたら、以下のお問い合わせ先までご連絡いただきますようお願い申し上げます。
Rakuten STAY カスタマーサポート
TEL: 050-1750-9719
MAIL: support@rakutenstay.zendesk.com